¿ FALTA MUCHO?.
Ara ja a partir de la història d’un fillet, un fillet que
no pot anar a l’escola, perquè des de casa sembla que sentin com a tambors. El
fillet vol anar a l ‘escola però els pares li diuen que aquí on viuen no pot
ser,... i que hauran de partir a cercar una nova casa. Hauran de deixar allò
conegut, fer maletes i partir, a cercar un lloc agradable per viure.
Aquí comença l’activitat que us propos i deman la vostra
col·laboració, famílies.
Cada setmana un fillet tindrà aquesta maleta a casa. I
els dos contes per si els voleu mirar i llegir junts. La proposta consisteix
en...
IMAGINAR
QUE LA VOSTRA FAMÍLIA HEU DE DEIXAR CASA VOSTRA PERQUÈ VIVIU UNA SITUACIÓ MOLT
DIFÍCIL. A L’HORA DE FER MALETES NO HI CAP TOT, I S’HA DE TRIAR.
QUIN
OBJECTE POSARIA EL VOSTRE FILL DINS LA MALETA?
Cada
fillet té una pàgina per anotar-ho. Convindria fer-ho el cap de setmana i
retornar-ho el dilluns.
La
finalitat d’aquesta proposta és sensibilitzar els infants envers situacions que
ens empenyen a prendre decisions que a vegades ens capgiren les rutines,
esdevenen canvis, i com som capaços de viure aquests fets com una nova oportunitat
per aconseguir viure el dia a dia amb alegria, amb estima, respecte i amb un
benestar emocional.
Evidentment,
amb els fillets es tracta d’expressar allò què senten, escoltar el què diuen,
pensen... i surt de forma espontània. A l’aula podria fer un “CERCLE”, i amb
una conversa anotar el què diu cadascú. Però pens que és important una conversa
més profunda i personal, d’aquí que us demani la vostra ajuda.
Moltíssimes gràcies, famílies!