divendres, 2 de febrer del 2018

LA MALETA: VIATGE I EQUIPATGE

El segon conte què hem explicat, envers el tema de les MIGRACIONS,  ha estat  
¿ FALTA MUCHO?. 
Ara ja a partir de la història d’un fillet, un fillet que no pot anar a l’escola, perquè des de casa sembla que sentin com a tambors. El fillet vol anar a l ‘escola però els pares li diuen que aquí on viuen no pot ser,... i que hauran de partir a cercar una nova casa. Hauran de deixar allò conegut, fer maletes i partir, a cercar un lloc agradable per viure.

Aquí comença l’activitat que us propos i deman la vostra col·laboració, famílies.
Cada setmana un fillet tindrà aquesta maleta a casa. I els dos contes per si els voleu mirar i llegir junts. La proposta consisteix en... 

IMAGINAR QUE LA VOSTRA FAMÍLIA HEU DE DEIXAR CASA VOSTRA PERQUÈ VIVIU UNA SITUACIÓ MOLT DIFÍCIL. A L’HORA DE FER MALETES NO HI CAP TOT, I S’HA DE TRIAR.

            QUIN OBJECTE POSARIA EL VOSTRE FILL DINS LA MALETA?    
       
Cada fillet té una pàgina per anotar-ho. Convindria fer-ho el cap de setmana i retornar-ho el dilluns.
La finalitat d’aquesta proposta és sensibilitzar els infants envers situacions que ens empenyen a prendre decisions que a vegades ens capgiren les rutines, esdevenen canvis, i com som capaços de viure aquests fets com una nova oportunitat per aconseguir viure el dia a dia amb alegria, amb estima, respecte i amb un benestar emocional.
Evidentment, amb els fillets es tracta d’expressar allò què senten, escoltar el què diuen, pensen... i surt de forma espontània. A l’aula podria fer un “CERCLE”, i amb una conversa anotar el què diu cadascú. Però pens que és important una conversa més profunda i personal, d’aquí que us demani la vostra ajuda.   

 Moltíssimes gràcies, famílies!