
Divendres 15 de gener: projecció
d’imatges per introduir el tema de CARNAVAL
RAQUEL: Podríem observar les imatges que projectarem
i dir el què veieu, heu de xerrar d’un
en un perquè així jo ho podré escriure, d’acord? Començam, idò!
Imatge
1: QUÈ VEIS?
MANUEL:
una pinya
ANDREU: una casa d’abelles?
RAQUEL:
què t’ho fa pensar, Andreu?
ANDREU: perquè jo sé que ses cases d’abelles són
rodones. N’he vist a una “peli”.
AMAYA: jo pens que és un niu de pardals
QUICUS: jo pens que és un coco podrit
UNAI: jo pens que és una casa d’abelles
perquè és rodona
CARLA: una pinya
QUICUS: jo crec que és ... una casa d’abelles. L’avi
va a ses abelles i conec un d’aquests, perquè ses abelles fan mel. Ses abelles
es posen dintre i es diu “melenero” perquè sempre fan mel. I ses abelles es
col·loquen dintre. I l’avi sempre hi va. Jo no hi vaig perquè poden fer pics i
hi ha d’anar amb un “traje”que duu una “mascarilla” verda
ANDREU: com unes bombones
QUICUS: nooo! I l’avi hi va.
AMAYA: és una casa d’abelles. Com es diu sa casa
d’abelles?j
UNAI: “colmena”, casa d’abelles. I jo conec
l’”Abeja Maya”
Molts/es: i jo!
UNAI: jo me pens que és una “colmena”
rompuda, perquè darrera jo no hi veig res
Imatge
2: vespa i abella
MANUEL: sí, és una casa d’abelles!
Imatge
3: abella
UNAI: una abella
CARLA: una “avispa”
Imatge:
abella i flor
MANUEL: fa la mel, va a una flor i treu la llengua
AMAYA: ses abelles agafen mel amb sa llengua, de
ses flors
ANDREU: té una boca que “xupa” sa mel i després se
l’enduen a sa “colmena”
QUICUS: ses abelles trien sa mel a una flor perquè
tenen pol·len, és una cosa taronja i ses abelles tenen una llengua molt llarga,
i s’ho enduen amb sa llengua, i a sa seva panxa ho converteixen amb mel. M’ho
ha explicat l’avi.
ANDREU: jo vaig als torts amb l’avi, i agaf “palos”
UNAI: jo me pens que és una abella que recull
mel amb sa llengua i ho du a una “colmena”
Hi
falta na Gemma (estava malalta)

