Tornem amb una altre element,
aquesta vegada la LLIMONA. S’introdueix amb el joc del tacte, la llimona és
dins el talec i l’encarregat va fent una descripció del que toca a partir del
tacte. Després es treu l’objecte i escrivim el nom a la pissarra. Només en
veure la paraula escrita descobreixen, amb sorpresa i alegria, que conté la
paraula ONA. Sorgeix de forma natural la conversa, el tema de paraules llargues
i curtes, les grafies que conté,... perquè es percep un interès per aprendre,
comprendre i conèixer el sons, els noms de grafies i el món on vivim.
I passem a dibuixar-la, una
forma arrodonida amb una punta a dalt, han dit. Els suggeresc de punxar la figura
dibuixada, i amb molta paciència van fent punxat i cantat la cançó d’En
Pinxo va dir a en Panxo...
I si féssim una llimonada
natural? A l’escola ens agrada fer cuina. I als infants els sol encantar tocar,
manipular, experimentar i tastar. Farem un petit “COCKTAIL”
Ja ho veis, amb un toc d’imaginació
fa ganes i tot! Per si us vénen ganes us deixem la recepta.
Un brindis, “xin-xin”, i
salut!