dimecres, 22 de novembre de 2017

LLiMONA i LLiMONADA



Tornem amb una altre element, aquesta vegada la LLIMONA. S’introdueix amb el joc del tacte, la llimona és dins el talec i l’encarregat va fent una descripció del que toca a partir del tacte. Després es treu l’objecte i escrivim el nom a la pissarra. Només en veure la paraula escrita descobreixen, amb sorpresa i alegria, que conté la paraula ONA. Sorgeix de forma natural la conversa, el tema de paraules llargues i curtes, les grafies que conté,... perquè es percep un interès per aprendre, comprendre i conèixer el sons, els noms de grafies i el món on vivim.

I passem a dibuixar-la, una forma arrodonida amb una punta a dalt, han dit. Els suggeresc de punxar la figura dibuixada, i amb molta paciència van fent punxat i cantat la cançó d’En Pinxo va dir a en Panxo...

I si féssim una llimonada natural? A l’escola ens agrada fer cuina. I als infants els sol encantar tocar, manipular, experimentar i tastar. Farem un petit “COCKTAIL”

Brindam l’oportunitat de fer-ne amb exprimidor elèctric i manual. Decidim que tots exprimirem una llimona, una meitat amb l’elèctric (que no suposa gaire esforç) i l’altre meitat amb el manual (que requereix un bon moviment de braó i una mica de força).  I ja que en feim dos bòtils, i les llimones són una mica àcides, les endolcirem, un  amb sucre blanca i l’altre amb un sucre morena.  Així podrem fer una degustació i ben assaborir-les.

Ja ho veis, amb un toc d’imaginació fa ganes i tot! Per si us vénen ganes us deixem la recepta.

Un brindis, “xin-xin”, i salut!