divendres, 20 de gener del 2017

CARTA A LA NOSTRA ESCOLA AGERMANA DE NICARAGUA



CONVERSA AMB EL PLANISFERI AL DAVANT

Molts ja s’emocionen i fan comentaris com “Quin mapa més gran!”

AMAYA: He llegit molts països AUSTRÀLIA, RÚSSIA, XINA...

QUICUS: Jo vaig anar de Menorca a Barcelona, i de Barcelona a Londres

UNAI: De Menorca a Austràlia potser has d’agafar uns 4 avions, sinó et cauries a l’aigua o oceà, perquè no tindries prou benzina. I jo crec que es planisferi ens serveix per veure tot el món junt perquè a sa bolla (esfera) no ho veim tot i hem de giarar.

MANUEL: Yo me fuí a Barcelona y cogí dos aviones.

GIOIA: Jo he llegit ESTATS UNITS

ANTHONY: Yo un día fuí con avión y vomité. Y pronto (en febrero) iré a SANTO DOMINGO.

GEMMA: En David i es meu papà aniran a MADRID,  a veure el futbol

ANDREU: Jo un dia vaig anar als PIRINEUS.

A partir d’aquesta conversa espontània els explic perquè he duit avui aquest MAPA, per poder observar on és NICARAGUA. Resulta que aquests dies començarem a xerrar i a estudiar el “CANVI CLIMÀTIC” i després ho explicarem als companys de la nostra escola agermanada, CERRO GRANDE DE SAN FRANCISCO, de Telpaneca. Primer els enviarem una carta de presentació, explicant-los qui som i que tenim un bon record de n’HÉCTOR SOTO, mestra que ens visità abans de Nadal. I per Pasqua els enviarem un altra carta i un petit treball del que haurem fet.