divendres, 15 de gener del 2016

INTERESSATS PER LES ABELLES?

Aprofitant que tenim un projector a l'aula de racons, els present unes imatges amb la intenció de que facin una pluja d'idees del que pensen que pot ser. D'aquí surt una conversa ben interessant.


Divendres 15 de gener: projecció d’imatges per introduir el tema de CARNAVAL

RAQUEL:    Podríem observar les imatges que projectarem i  dir el què veieu, heu de xerrar d’un en un perquè així jo ho podré escriure, d’acord? Començam, idò!

Imatge 1: QUÈ VEIS?

MANUEL: una pinya

ANDREU:   una casa d’abelles?

RAQUEL:    què t’ho fa pensar, Andreu?

ANDREU:   perquè jo sé que ses cases d’abelles són rodones. N’he vist a una “peli”.

AMAYA:     jo pens que és un niu de pardals

QUICUS:    jo pens que és un coco podrit

UNAI:         jo pens que és una casa d’abelles perquè és rodona

CARLA:       una pinya

QUICUS:    jo crec que és ... una casa d’abelles. L’avi va a ses abelles i conec un d’aquests, perquè ses abelles fan mel. Ses abelles es posen dintre i es diu “melenero” perquè sempre fan mel. I ses abelles es col·loquen dintre. I l’avi sempre hi va. Jo no hi vaig perquè poden fer pics i hi ha d’anar amb un “traje”que duu una “mascarilla” verda

ANDREU:   com unes bombones

QUICUS:    nooo! I l’avi hi va.

AMAYA:     és una casa d’abelles. Com es diu sa casa d’abelles?j

UNAI:         “colmena”, casa d’abelles. I jo conec l’”Abeja Maya”

Molts/es:   i jo!

UNAI:         jo me pens que és una “colmena” rompuda, perquè darrera jo no hi veig res

Imatge 2: vespa i abella

MANUEL:  sí, és una casa d’abelles!

Imatge 3: abella

UNAI:         una abella

CARLA:       una “avispa”

Imatge: abella i flor

MANUEL:  fa la mel, va a una flor i treu la llengua

AMAYA:     ses abelles agafen mel amb sa llengua, de ses flors

ANDREU:   té una boca que “xupa” sa mel i després se l’enduen a sa “colmena”

QUICUS:    ses abelles trien sa mel a una flor perquè tenen pol·len, és una cosa taronja i ses abelles tenen una llengua molt llarga, i s’ho enduen amb sa llengua, i a sa seva panxa ho converteixen amb mel. M’ho ha explicat l’avi.

ANDREU:   jo vaig als torts amb l’avi, i agaf “palos”

UNAI:         jo me pens que és una abella que recull mel amb sa llengua i ho du a una “colmena”

                                                                                     
Hi falta na Gemma (estava malalta)